05 July 2013

Cadangan Set Menyusu Semasa Berpuasa

Risau, risau, risau. Itu yang dirasakan menjelang bulan Ramadhan ini. Risau susu badan tak cukup untuk si kecil yang tersayang.

Saya rasa bukan saya seorang yang merasa begitu. Pasti ramai lagi yang macam tu kan?

Sepanjang Syaaban ini, saya mula mengganti puasa saya. Alhamdulillah, dengan Shaklee saya masih dapat menyusu anak saya walaupun sedang berpuasa.

Apa yang saya makan?


Semasa bersahur saya makan nasi, beberapa biji buah tamar dan saya bancuh air nestle bliss bersama Energising Soy Protein (ESP) dan Performance Drink. Tak lupa juga saya makan vitamin b-complex dan juga alfalfa. ESP dan Performance Drink membuatkan saya kenyang dan kurang dahaga sehingga waktu berbuka. Vitamin b-complex pula memberikan saya tenaga yang diperlukan sepanjang hari dan alfalfa memastikan susu sentiasa ada.

Selepas berbuka pula, saya akan makan alfalfa, vita-lea (multi-vitamin) dan chewable vitamin C. Sebelum tidur saya telan 4 biji Ostematrix agar kalsium untuk tulang saya mencukupi (ibu menyalurkan kalsium kepada anak ketika hamil dan selepas hamil melalui susu ibu. Jika ibu tidak dapat kalsium yang mencukupi, risiko mendapat penyakit osteoporosis adalah tinggi).

InsyaAllah dengan kedatangan Ramadhan ini saya akan kekal bertenaga dan yang penting susu untuk Bella sentiasa ada dan mencukupi.




Untuk Info & Order:

Tengku Sofia Sabrina
Shaklee Independent Distributor
Shaklee ID - 905873
Email: sofia_sabrina@yahoo.com
SMS/Whatsapp: 012 3390665
COD: Gombak dan kawasan-kawasan berhampiran

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...